23.5.2008

Hyvä päivä


No niin, nyt on kaikki ohjelmat asennettu, ja minäkin osaan nyt asennella tähän kaikkea.

Kohta tulee tauko terapiaan. Juhannuksesta elokuun puoleen väliin terppa on hyvin ansaitulla kesälomalla. Mietin, enkä osaa päättää, mitä tekisin loman aikana. Pitäisikö sitä pitää itsekin lomaa ja nauttia elämästä, kun ei tarvitsisi vatvoa? Pitäisikö sittenkin varata aikoja YTHS:ltä, jos ahdistus alkaakin pahentua? Kai niitä pari aikaa olisi hyvä varata, en vain saa aikaiseksi. Minä, vahva ja fiksu, selviän kyllä. Vaikka tiedänhän minä, että mieli voi yllättää, eikä sitä voi määrätä itseään terveeksi. Sama, kuin yrittäisi määrätä itseään olemaan sairastumatta flunssaan, jos se on jo tulossa päälle.

Vaikka onhan sitä niitä, jotka hallitsevat kehonsa yhtä hyvin kuin mielensäkin. Minä en vain omaa sitä luonteen lujuutta. Paljon minä silti olen jo itseni motivoimisesta ja päättäväisyydestä oppinut viimeisen puolen vuoden aikana. Olen myös oppinut kuuntelemaan itseäni paremmin. Huomaan jo aika hyvin, milloin minulla on nälkä, ja olen siksi kiukkuinen. Erotan siis jo, olenko oikeasti ahdistunut vai onko verensokerini vain laskenut liikaa. Hyvä minä. Mutta vielä on pitkä matka siihen, että minua voi kutsua terveeksi tai täysin opiskelukykyiseksi.

Mutta tänään sain jo luettua kaksi sivua oppikirjaa, ennen kuin kyllästyin ja ajauduin tekemään jotain muuta. En tiedä, tekeekö lisääntyvä valo tämän vai terapia vai mikä, mutta nyt menee hyvin. Menköön. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)