17.4.2011

Huvittelua uskovaisilla


Facebook on hassu paikka. Siellä on oikeasti ihmisiä mistä päin maailmaa tahansa. Juttelin tänään yhden egyptiläisen muslimin kanssa uskonnosta. Keskustelu meni aikalailla näin:

- Olen ateisti

- ??? Eli mikä sinun uskontosi on?

- Ei mikään.

- Onko Jumala olemassa?

- Ei.

- Mutta Jumala on olemassa, mietippä sitä!

- En usko Jumalaan tai jumaliin.

- Jumala on olemassa!

Jatkossa minä perustelin, ja hän siteerasi minulle jotain kohtia teksteistä jotka kertovat maailmanlopusta ja epäuskovien polttamisesta... Huoh.

Minusta on sekä säälittävää että huvittavaa, että minun tulee uskoa jumalaan, kaikesta kokemastani huolimatta. Tämäkään ihminen ei ikinä kysynyt minulta, miksi en usko jumalaan/-liin. Minä olen etsinyt jumalaa, huutanut jumalaa, rukoillut jumalaa ja silti hän ei vastannut. Niinpä minä hylkäsin jumalan etsimisen ja aloin etsiä hyvää sisältäni. Pyrkiä niin hyväksi ihmiseksi kuin mahdollista hyväksyen sen faktan, ettei jumalaa ole. Olen myös joutunut kyseenalaistamaan kaikki synnyinkodistani saamani ohjeistukset ja rakentamaan itselleni uutta arvopohjaa. Omasta mielestäni olen hyveellisempi kuin monet niistä, jotka kutsuvat itseään uskoviksi. MUTTA tulen silti palamaan Helvetin tulissa, koska en usko. No, sanotaan nyt vaikka näin. Jos kuolemani jälkeen joudun Helvettiin, ainakin tiedän että mielensärkijäkin sai vihdoin ansionsa mukaan. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)