20.6.2012

Liskojen yö

Alkoholistin urani jatkuu. En tiennytkään, että salmiakkikossun valmistus lopetettiin 90-luvulla sen liian suuren suosion vuoksi. No, nyt on sitten tehty sitä ihan itse. Eilinen pullo ei riittänyt mihinkään. Kun sen vetäsi tyhjään vatsaan puoleen tuntiin, tuli kyllä känniin, mutta vain hetkeksi. Nyt on tavoitteena semmoinen kokovartalopuudutus.

Tajusin, että minun täytyy matkustaa perjantaina toiseen maahan. Jotta voin sunnuntaina matkustaa vielä toiseen maahan. Jotenkin tämä on jäänyt minulta huomaamatta, vaikka lentoliputkin on ostettu aikaa sitten. En tiedä, olenko siinä kunnossa että pystyn matkustamaan. Hullua. Minun tarvitsee siellä toisessa päässä vain maata auringossa ja ihailla allaspoikia, enkä tiedä, pystynkö. Kaksi tapausta huolestuttaa minua.

Tapaus 1: Myöhästyin bussista, ja seuraava meni vasta niin myöhään, että kävellen olisin jo perillä. Päätin kävellä. Matkalla ylitetään kävelysilta, joka on niin korkea, että sieltä jos hyppää, kuolee ellei tiedä täsmälleen miten veteen pitää tulla alas. Puolivälissä siltaa yksi osistani ehdotti, että hypätään. Ei siksi, että kuoltaisiin, ei siksi että ahdistus loppuisi (sillä en ollut silloin ahdistunut) vaan siksi, että se olisi HAUSKAA. (Koska te kaikki ootte takakireitä ämmiä joilla on hiekkaa pillussa.) Sain käyttää kaiken tahdonvoimani, että en oikeasti ruvennut kiipeämään kaiteen yli.

Tapaus 2: Kävelin kaupungilla tänään. Tajusin, että nyt muuten ahdistus lähti menemään katosta läpi. Otin rauhoittavan. Ei auttanut. Marssin alkoon, ostin pullon viinaa ja kävin hakemassa kaupasta salmiakkia. Otin toisen rauhoittavan ja aloin odottamaan bussia. Silloin joku puhui minulle. Ensimmäistä kertaa koskaan minä ihan oikeasti kuulin ääniä niin, että hetken aikaa luulin jonkun miehen vieressäni puhuneen minulle. Ääni ilmoitti olevansa tulossa kylään.

Ensi yöstä tulee liskojen yö. Minä otan viinaa ja yritän maata lattialla pitämättä kiinni. Älkää huoliko. Minulla on pikavalinnoissa kaikki auttavat puhelimet ja soitin jo kaverit läpi. Yksi tulee katsomaan minua tänään illalla, etten ole yksin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)