5.4.2014

Hali-isi pelastaa

Eilen saunassa pelkäsin, etten kestä niitä tunteita, jotka ylitseni hyökyivät. Onneksi minulla oli puolellani lapsiosa, joka osasi kertoa, ettei saunassa ollut yhtään isiä. Sain kuulla, että yksin on turvallista, koska silloin ei kukaan raiskaa. Jostain syystä turvallisuuteen kuului sekin, ettei laiminlyöjä ollut paikalla. Ihmettelin tätä, mutta osa ei kertonut enempää.

Osa halusi hali-isin. Osa oli hyvin nuori, ja sen tulkitseminen hankalaa, mutta jotain ehkä ymmärsin. Mielensärkijä oli sentään sillä tavalla turvallinen, että hänellä oli valta lopettaa se. Jos joku toinen pedofiili minua kosketteli maksamatta, mielensärkijä tuli hakemaan minut tilanteesta pois. Absurdia ja surullista, mutta se sai lapsiosani kokemaan hänet edes jotenkin turvallisena. Hali-isi otti syliin ja vei pois niiden pahojen setien luota. Olin silloin niin pieni, ettei minulla ollut käsityskykyä ymmärtää sitä, ettei isi tehnyt sitä suojellakseen minua, tai koska hän huomasi minun pelkäävän ja tarvitsevan halin. Tämä synnytti ristiriidan tämän osan ja niiden osieni välillä, joiden ainoa tunne mielensärkijää kohtaan oli viha tai katkeruus.

Osa nousi pintaan ilmeisesti siksi, että maanantaina oli sen verran rankka päivä, että koin tarvitsevani halin, mutta olin paikassa, jossa ei ollut ketään minua halaamassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)