22.7.2014

Pöm pöm

Summer Sound on sitten tältä vuodelta ohi. Harmittaa, kun en rahatilanteen takia päässyt kuin yhdeksi päiväksi. Ensi vuonna uudestaan. Teki kyllä hyvää. Otin välillä olkapäälle sen osan, joka itki kun siltä oli jäänyt murrosikä kokematta. Se oli iloinen siitä, että saan kokea tämmöisiä, mutta se ei halunnut pysyä hetkessä kiinni, vaan mieluummin meni takaisin pääkoppani pohjille. En tiedä, miksi.

Dyykkarin kanssa käytiin keskustelu tapahtuneesta. Hän oli pelästynyt sitä, että tänne tulee vieraita ihmisiä, sitä, että minä alan nyt sanelemaan hänelle, kuinka elämää saa elää. Häntä ärsytti se, että väitän noiden lääkkeiden hänen elämänsä parantavan. Tässä hetkessä hänen elämässään on niin moni asia persiillään, ettei ole mikään ihme että ahistaa.

Totesimme, että olemme joistain asioista erimieltä, ehkä pysyvästi. Sovittiin, että ensikerralla puhun hänen kanssaan ennen kuin varaan mitään lääkäriaikoja.

Vastasinkin jo johonkin kommenttiin, että olen tällaisessa parisuhteessa, koska tarvitsen tätä. Jos kaikki olisi yhtä onnea ja auvoa ja siirappista, juoksisin karkuun kun ahdistaisi niin hitosti. Minä tarvitsen sitä, että onni tulee ansaita. Ja onhan joka suhteessa jotain kompastuskiviä. Dyykkari antaa minulle kokemuksen, että minua tarvitaan. Vaikka välillä on vaikeaa, minä pidän häntä turvallisena ihmisenä. Hän ei koskaan tee ihmisille mitään, vaikka kuinka suuttuisi.

Tässä vähän aikaa sitten hän paljasti itsestään uuden asian: Hän on velho hieromaan jalkoja. Hänen aukoessaan jumeja jalkaterästäni tajusin, miten hyvin hän minut jo tuntee. Hän osasi puhua minulle turvapaikastani, kun meinasin mennä jäykäksi. Hän osasi edetä varovasti ja ottaa huomioon reaktioni. Hän sai kehoni kuuntelemaan itseään. Paljon tarkemmin kuin se on ikinä kuunnellut yhtäkään terapeuttia tai hierojaa. Toivottavasti saan hänet pian jatkamaan, koska tuntui, että kokemus lähensi meitä ja teki keholleni todella hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)