28.9.2014

Haluan itseni takaisin

Vietin viimeyön enimmäkseen hereillä, koska Dyykkari päätti vetää kännit. Niin se vain lipsahti "parista saunakaljasta" taas sinne totaaliövereihin. Totaaliöverit johtivat siihen, että äijä vetää kielareita toisen miehen kanssa ja valittaa, kuinka vihaa itseään. Mies on bi-seksuaali, eikä voi hyväksyä sitä, kuten tunnusti minulle ryömittyään sänkyyn viereeni.

Tajusin sitten vihdoin viimein, miksi Dyykkari melkein heti tapaamisemme jälkeen järjesti tilanteen, jossa harrastettiin kimppakivaa hänen kaverinsa kanssa. Hän tunsi vetoa sitä miestä kohtaan, mutta ei uskaltanut yksin tehdä aloitetta. Kun kaveri sitten iskikin silmänsä minuun, eikä häneen, hän loukkaantui ja vaati minua ja Näätää lopettamaan kaiken yhteydenpidon. En tiedä, miten tiedostettu tämä kuvio Dyykkarille itselleen on, mutta olen loukkaantunut. Äijä työntää syyllisyyttä tapahtumien kulusta minun ja Näädän niskaan ohittaen täysin omat halunsa ja tekonsa.

Toinen asia, mistä olen loukkaantunut on se, että Dyykkari antoi yhdelle miehelle eilen luvan tulla pussailemaan kanssani. Seuraavaksi minulla onkin naamallani känninen äijä, joka yritti ilmeisesti änkeä koko pääni kitaansa yhdellä nuolaisulla. Kuten tunnettua, minä en osaa noissa tilanteissa kuin halvaantua, mistä olin juuri joitakin hetkiä aikaisemmin kertonut kyseiselle kuolahirviölle keittiön pöydän ääressä. Helvetti. Tajusi sentään selvittyään pyytää asiaa anteeksi, kun otin asian puheeksi.

Mutta siis Dyykkari jakelee ihmisille minun puolestani lupia pussailla kanssani. Tämä ei edes ole ainoa tämmöinen tapaus. Dyykkari oli sanonut toiselle kaverilleen molempien ollessa kännissä kuin käet, että saa panna minua, jos minä annan. Lopputuloksena kaveri tulee kähmimään minua, kun yritän nukkua, ja meni aivan liian kauan, ennen kuin pystyin ohittamaan jäätymiseni ja sain työnnettyä tyypin kimpustani. Lisäksi kaikki seksuaalinen kanssakäyminen Näädän kanssa tapahtui aina Dyykkarin aloitteesta ja hänen luvallaan. Paitsi se viimeinen kerta. Missä vaiheessa Dyykkari on saanut luvan päättää, kuka koskee minuun ja millä tavalla? Minähän olen sen vallan hänelle antanut, mutta nyt minä haluan sen takaisin. Kenelläkään ei saa olla sellaista valtaa minuun.

Tämä kyllä noudattaa samaa lapsuudessa opittua kaavaa. Mielensärkijä päätti, milloin hän koskee minuun, milloin hänen kaverinsa koskevat minuun ja milloin se koskeminen loppuu. Minulla ei ollut siihen mitään sanottavaa. Nyt olen sitten järjestänyt tilanteen, jossa Dyykkari on ominut tämän oikeuden, jotta vihdoin voisin sanoa "ei" ja saada tilanteen ratkaistua.

Viime yönä yksi lapsiosa näytti minulle muiston, jossa heräsin nukkuvan, alastoman miehen vierestä lattialta. Työnsin hänen kätensä sivuun ja nousin ylös. Aloin keräillä vaatteitani, jotka olivat pitkin asuntoa. Ihmettelin paikkaa. Se oli kuin vanha asuntomme, jossa asuimme ennen kuin muutimme omakotitaloon, mutta siellä oli paljon vähemmän tavaraa ja ne tavarat, jotka siellä olivat, olivat vieraita. Tajusin nyt, muistoa seuratessani, että asunnon on täytynyt olla joko jokin toinen asunto samasta talosta, jossa asuimme tai sitten sama asunto sen myynnin jälkeen. Tämä selittää sen, miksi olen välillä muistanut asioita, jotka ovat tapahtuneet asunnosta muuton jälkeen, mutta silti ovat näyttäneet tapahtuneen siellä. Olen aiemmin väittänyt osilleni kivenkovaan, että niiden on pakko muistaa väärin. Merkittävää muistossa on se, että kumartuessani poimimaan paitaani, tunsin pistävää kipua alaselässäni, ja onnuin hetken. Minä muistin kivun!

Olin viisivuotias, kun heräsin lusikka-asennosta pedofiilin kanssa, keräsin vaatteeni ja katselin pikkupoikaa, joka ryömi esiin sohvatyynyistä tekemästään piilosta. Oli hiljaista, ei kuulunut kuin pedofiilin tasainen hengitys hänen nukkuessaan. Kaikki oli valkoista.

Muistan vain yhden unen viime yöltä. Siinä löysin kulkupelini: olin jättänyt sen Näädän pihaan. Se oli kärsinyt, mutta sain sen kasattua kuntoon.

6 kommenttia:

  1. Oletko aivan varma, että kaiken traumaattisen historiasi jälkeen Dyykkarin tapa elää, toimia ja ajatella tekee sinulle rakas ihminen hyvää? Olisiko kulkupelisi paikka jossain muualla kuin tämän hetkisessä kotipihassa kuten unesikin asiaa viestitti?

    VastaaPoista
  2. Mitä helvettiä... Noin ei saisi tehdä kenellekään, mutta ottaen huomioon traumataustasi, josta Dyykkari varsin hyvin TIETÄÄ, tämä homma kuulostaa käsittämättömältä. Vaikuttaa, että joiltain osit elät traumaasi uudelleen nykyisessä parisuhteessasi. Oikeesti, on täysin sairasta, että poikaystäväsi lähettelee kännisiä kavereitaan ryömimään päällesi keskellä yötä. Alkoholi ei ole mikään syy tehdä noin, ei Dyykkarin, eikä kähmivien kaverien osalta.

    Valitettavasti vielä 2000-luvun Suomessakin jotkut miehet kohtelevat naista kuin tavaraa. Onneksi meillä on täällä sentään mahdollisuus valita kumppanimme ja olla alistumatta keskiaikaa larppaavien surkimusten infantiileihin oikkuihin. Suosittelisin vakavasti harkitsemaan tuon mahdollisuuden käyttämistä. Dyykkari ei ansaitse sinua (tai ketään muutakaan naista elämänkumppanikseen) ja sinä (ja suojattomat osasi) ansaitset jotain paljon parempaa. Sinkkuna sinun ei ainakaan tarvitse herätä omassa vuoteessasi siihen, että joku kuolaava random hyypiö tulee hengittämään viinanhuuruja naamaasi. Ja vielä niin, että poikaystäväsi on lähettänyt miehen ikään kuin olisit hänen omaisuuttaan. WTF?!

    VastaaPoista
  3. Kuten minäkin yllä kysyin: oletko varma, että Dyykkari on sinulle turvallinen mies kaiken jälkeen ja kaiken keskellä. Noin kukaan mies/nainen ei voi toimia toista ihmistä kohtaan, saati sitten häntä, jota rakastaa. Itsellä on vastaavanlaiisia kokemuksia kylläkin sellaisesta vanhempien miesten porukasta, jossa kuljin mukana 15 vuotta... siellä vaikka olin "yhden miehen nainen" aina silloin tällöin repsahdettuani (ja ääni pääni sisällä huusi ei mutta kehoni käyttäytyi toisin), siellä ryhmässä nimenomaan vallitsi rajattomuus. Yhtenä yönä, kun luulin olevani tämän valittuni kanssa turvassa, vain häntä varten, meidät tulikin keskeyttämään toinen mies, kolmas henkilö, joka sai tulla mukaan.

    Nyt vasta terapiaprosessin myötä olen tajunnut että siellä ryhmässä minua ei arvostettu ja kunnioitettu naisena kuten kuuluisi. Ei kukaan mies, joka rakastaa tai välittää naisestaan, ole valmis jakamaan sitä toisen, vielä ystävänsä, kanssa. Terapeutti onkin nimennyt tilan rajattomaksi ja tapahtuneen yön seksuaaliseksi hyväksikäytöksi.

    Ja minua tietenkin satutti ottaa totuus vastaan.

    VastaaPoista
  4. Voi pieni, kenelläkään ei ole valtaa määrätä mitä toisen vartalolle/mielelle saa tehdä ja kuka saa koskea! Kuten edellisetkin, oon samaa mieltä siitä ettei Dyykkari ole paras ja turvallisin mies. Hän toteuttaa sun kautta omia halujaan, sun kehon varjolla! Se on väärin, erittäin väärin. Itellä on vähän vastaavanlaisia kokemuksia ja vihani nousee heti jos kuulen tai havaitsen muiden ihmisten käyttävän toisen ihmisen vartaloa.

    VastaaPoista
  5. Hitsi että tulee mun henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen ja narsisti exä mieleen... Hän teki joskus tuota että sanoi toisille "menkää panemaan sitä". Ei kuulosta hyvältä, ei ollenkaan.

    VastaaPoista
  6. sä selviät tästäkin havainnosta eteen päin

    VastaaPoista

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)