7.10.2014

Jälkinäytös

"Hei! Mä tulin hakeen sitä mun koiraa."

(Juttelua koirasta, Mainitsen, että Dyykkari on vielä nukkumassa, ollut rankka yö.)

"Eikai tää mun koira vaan valvottanu teitä?"

"Eei, ei koirasta mitään vaivaa ollu, siinähän tuo meni. Se oon mä, ku mulla on tää dissosiaatiohäiriö, mää valvotin."

"Ai? Mikä se on?"

"Se on traumaperäsen stressihäiriön muoto*. Mulla oli taas viime yönä kauheita fläsäreitä, Dyykkari järkytty niistä eikä saanu enää unta. Mullakin tää nukkuminen vähän... Joutuu kyl menee ny takasi sänkyyn."

* Hajuakaan, onko, mut ihmiset yleensä tietää traumaperäisen stressihäiriön.

"Aijaa... Kauheeta! Mut soittakaa hei ens kerralla, jos käy tolleen, kyllä mä voin sit hakee koiran pois!"

"Ei siitä ollu vaivaa, siinähän se meni. Nyt joutuu vaan pari päivää nukkumaan, kyllä tää tästä."

(Sovitaan, että soitellaan koiran seuraavasta hoitokerrasta, sanotaan heipat. Ovi käy.)
- - -
Nyt minä suorin nukkumaan, öitä.

1 kommentti:

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)