18.10.2014

Kokous

Päällikkö: Mitä helvettiä täällä taas tapahtuu? Kuka vetelee nyöreistä?

Joku: Minä.

Päällikkö: Miksi?

Sama joku: Ehjäksi? Eikö se ollut tarkoitus?

Päällikkö: Minä en pidä siitä, mihin suuntaan tämä on kehittymässä. Halutaanko me oikeesti alkaa seurustella jonkun *** kanssa?

Muut: Ei.

Se joku: Mut ei tää oo siihen menossakaan. Antakaa ku mä selitän.

Mä haluan, että meistä tulee ehjä. Me ei voida olla ehjä, jos me ollaan osa jotakuta toista ihmistä. Meidän tulee liimata ittemme kasaan ihan itte.

Lapsiosa: Mut ei me haluta olla yksin! Ei saa jäädä yksin! (Yksin jäädessä käy pahasti.)

Se joku: Hmmm... Mitenköhän...

(Tauko)

Päällikkö (vihaisena): Takaisin asiaan! Mä haluan tietää, mitä me haetaan sillä, että kutsuttiin Näätä tänne huomiseks.

Lapsiosa: Eikö sen nimi pitäis vaihtaa? Se on kiva setä.

Päällikkö: Se on ***.

Lapsiosa: ...

Se joku (kutsukaa mua vaikka Jussiks): Tätä mä just tarkotin. Lapsilla on täysin väärä kuva siitä, millasen ihmisen kanssa mun pitäis aikaani viettää.

Laps: Mut se on kiva setä! Se näkee meidät!

Jussi: Selitäs lisää.

Laps: Hmm... No... Sillä on iso muna!

Jussi: No sehän liittyy kaikkeen tosi paljon. Voisitko nyt jo päästä asiaan? Oikein ytimeen?

Ruoskanainen: Ei tartte ruveta äkäilemään lapselle!

Laps:En mä haluu sanoo.

(rohkasua)

Laps: Noku se on kiva! Ei oo satuttanu meitä.

Joukot: Onhan. Tänään sano meille pahasti. Että me vältellään vastuuta, eikä suostuta näkemään asioita selvästi.

Kirjuri: Miks tää takkuaa nyt näin pahasti? Ennen teidän perässä sai sormet juosta näppäimistöllä, nyt ei meinaa irrota mitään.

Laps: Me jarrutetaan.

Päällikkö: Miks?

Jussi: Se ei halua, et me päästään sen asian kimppuun, jota se varjelee. Sitä hävettää liikaa.

Päällikkö: ?

Laps (parkaisee): Noku mulla on likanen vittu!

(Näen, kuinka lapsen haarovälistä tippuu roppakaupalla multaa ja putoaa sieltä siilikin.)

Minä: Tässä täytyy olla joku järki.

Kaikki: On on! Odota ny loppuun!

Minä: Ai? Onks tää joku näytelmä, jonka te ootte harjotellu valmiiks?

(Hiljaisuus)

Mun pitäis taas hypätä, mutta en uskalla.

1 kommentti:

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)