24.11.2014

Kuka sä oot?

Tässä päivänä eräänä nousi esiin osa, joka oli jäänyt jumiin. Jouduin odottamaan, että Dyykkari tuli kotona käymään, ennen kuin pääsin purkamaan jumia. Mies tuli kotiin, ja minä hoin vain: "Kuka sä oot? Kuka mä oon?". Osani yritti parhaansa saada haluamansa, Dyykkari yritti parhaansa tajuta, mistä oli kyse. Osa sai viestittyä minulle, että se haluaisi vain että joku kysyisi, mitä on tapahtunut tai olenko kunnossa. Minä vain en saanut sanottua sitä Dyykkarille, kun suustani purkautui vain "Kuka sä oot? Kuka mä oon?" uudelleen ja uudelleen. Lopulta osaa rupesi jo itkettämään. Se katsoi Dyykkaria silmiin ja hoki hyvin hitaasti ja rauhallisesti: "Kuka sä oot? Kuka mä oon? Hyvä tyttö." Lopulta Dyykkari tajusi sanoa, että "hyvä tyttö oot," ja kaappasi minut syliin. Se riitti.

Lapsiosa 4v 5kk oli jäänyt jumiin noihin sanoihin, koska se ei muistanut raiskaajastaan muuta. Kun kaikki oli ollut ohi, mies oli polvistunut eteisen matolle ja kysynyt minulta kuka minä olen ja kuka hän on. Kun en ollut vastannut jälkimmäiseen mitään, hän oli noussut, pörröttänyt tukkaani kuin sanoakseen "hyvä tyttö" ja lähtenyt. Kun laiminlyöjä oli tullut kotiin, olin tehnyt kaikkeni kertoakseni hänelle, mitä oli tapahtunut. Lauleskelin koko iltapäivän "kuka sä oot, kuka mä oon," kunnes laiminlyöjällä meni hermo. Olin jäänyt ilman kaipaamaani hyväksyntää ja lohtua.

Ongelmia käytös aiheutti tässäkin hetkessä, kun luultiin, että en oikeasti tiennyt, kuka vieressäni oleva ihminen tai minä olen. Varsinkin kun en heti tajunnut, että kyseessä oli osa. Saatoin ihan tuosta noin vain kesken keskustelun tai tekstarin kirjoittamisen kysyä joko toisen tai molemmat kysymykset. Osani yritti saada sanottua sanottavansa, tulla ymmärretyksi, eikä ymmärtänyt, miksi näin ei tapahtunut. Se tulkitsi lapsenlogiikallaan, että minua ei ymmärretä, koska minua halutaan rangaista tai koska en ansaitse lohdutusta.

1 kommentti:

  1. Hyissssaatana millaiselta sosiopaatilta kyseinen elukka kuulostaa.

    Mutta mahtavaa edistystä! Jes!

    VastaaPoista

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)