5.4.2016

Painajainen

(Tähän alkuun kaikki mahdolliset varoitukset: tiedossa silpomista, ei herkille.)
 
Olin opiskelupaikassani. Yksi todella ärsyttävä ja empatiakyvytön kurssikaveri (mies) tuli pyytämään minulta apua. Hän tarvitsi minua johonkin opiskelutyöhönsä avuksi. Hän suostutteli minua pitkään ja vakuutti, että kyseessä on ihan lyhyt ja yksinkertainen homma, sitä ei vain voi tehdä yksin.

Jotenkin sitten päädyin housuitta makaamaan vatsalleni ja kurssikaveri kyykistyi selkäni taakse tekemään jotain. Hänen kaverinsa tuli katsomaan. En nähnyt, mitä he tekivät ja yritin kurkkia olkapääni yli. Kurssikaveri otti käteensä Fiskarssin kynsisakset ja sanoi, että nyt vähän nipistää, mutta tuskin huomaisin koko juttua.

Seuraavaksi iski hirveä kipu. Tajusin sen hullun leikkaavan häpyhuuliani irti. Unilogiikalla yritin kääntyä puhumaan hänelle järkeä samaan aikaan kun mies jatkoi työtään. "Ethän sinä näitä tarvitse," hän puuskahti hämmästyneenä ja oli ärsyyntynyt siitä, että estän hänen opiskelujuttujaan. Yritin selittää, että eihän sitä nyt noin vain ruveta leikkaamaan ihmisistä paloja irti. Eihän sitä tehdä kuin... Pysähdyin hämmästyneenä. Keille sitä tehdään?

Lopulta pääsin jaloilleni. Keräsin maasta irroitetut, verettömät lihanpalat käteeni ja lähdin. Kaivoin puhelimen taskusta ja soitin ensiapuun. Puhelimitse hyvin empatiakyvytön naisääni selitti minulle, että heillä on kaikki hoitopaikat täynnä, eikä minulle ole tilaa. Minun pitäisi mennä kunnan vuokranvälitystoimistoon. Suutuin ensimmäistä kertaa unessani ja huusin puhelimeen, että näistä kuolee hermot kohta, sitten minä en enää tunne mitään. Että pakkohan nämä on edes yrittää laittaa takaisin.

Nainen vain jatkoi puhettaan kuin olisi vääntänyt ratakiskosta idiootille: Minun pitää nyt vain mennä sinne vuokranvälitystoimistoon, kyllä sieltä sitten ohjataan eteenpäin. Tuijotin paloja kämmenelläni ja ajattelin, että olisiko se nyt sitten niin kamalaa olla ilman. Ehkä minä voisin olla ilman.

---

Kuumeessa nähdyt unet ovat kyllä kaikista hulluimpia...

1 kommentti:

Luen jokaisen kommentin ja arvostan niitä, vaikka en aina vastaakaan. :)